2010. november 26., péntek

Növényi tejek házilag

Kókuszreszeléktej (Bokor Kata): 1dl kókuszreszelék, 2dl víz, kevés méz. Turmixoljuk, átszűrjük.
(nem tudom, esetleg megforralni előtte? ez az én kommentem).

Mandulatej: 0,5dkg mandula, 0,5l víz, kevés méz. a MANDULÁT MEGHÁMOZZUK (MELEG SÜTŐ UTÁN KÖNNYEBBEN LEJÖN), TURMIXOLJUK, SZŰRJÜK, ÍZESÍTJÜK.

Diótej: 0,5 dkg dió, 0,5l víz, méz
elkészítés hasonló. A gabonatej készítő felforralja, de hidegen is jó.

Rizs és kölestejet is lehet otthon csinálni, csak leöntögetni kell a lét a főlő gabonáról.

3 megjegyzés:

  1. A lányom, aztán nem sokra rá a feleségem érezte, hogy gond van. Nekem eddig - hogy el ne kiabáljam - nincs ilyen problémám. Ne is legyen, mert imádom a sajtokat, s egyéb tejtermékeket, s nehezen tudnám elképzelni az életem, s az ételeimet nélkülük. De drukkolok nektek, hogy ezen a problémán úrrá legyetek.

    VálaszTörlés
  2. Szia Hobbychef!

    Köszönjük :), aranyos vagy!!!

    Én a tejtermékekre egyébként nem vagyok allergiás, de nagyon szeretem fogyasztani, egy kis színt visz a gluténmentes kosztba, meg egy kis kreativitást/kedvet, hogy gluténmentes növényekből finom tejci is készíthető :)

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy rádtaláltam, kiseritől jöttem.
    Én is nukuglutén vagyok 7 éves fiammal együtt. Szétjárok a neten és "szívd fel begyem a sok hasznos információt és receptet" körutakat rendezek. Kell korlátozzam magam, mert a net kész dzsungel és észre sem veszem mennyire telik az idő.

    VálaszTörlés